Images about: #movie (38998288 posts)

*****DOOM PATROL (S1)****
(2019)
.
You know by the end of the first episode of doomsday patrol if it's the kind of show for you.
it's one of the most bonkers and risky shows I've seen since legion which this reminded me of quite a lot, they're both based of comic book properties and both expertly written and we'll crafted narratives that are as confusing as they are intriging.
The characters are so brilliantly realised and have so much depth that the show doesn't mind taking its time to really flesh out, I was pleasantly surprised to see someone dragged Bredan fraser out of his self imposed exile to take on the role of robot man and he does an exceptional job of making him both sympathetic, sad and likable all while keeping things fun and adding tonnes of levity. 
Everything about this show hit me in all the right ways, from super powered nazis to a sentient Street in need of help you really get something different with each episode and I couldn't recommend it enough. .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 #nojozoreviews #tvreview 
 #review #filmreview #filmreviews  #moviereviews  #filmcritic 
 #movies #movie #film  #instareview #instamovie #thedoompatrol #doompatrolshow #brendanfraser 
 #tvreviews  #moviereview #filmreview #blurayreview #doompatrol 
 #moviegram #tvshow #tvshows #dccomics #detectivecomics #dcextendeduniverse

2019-10-22 12:01   0 0

 

*****DOOM PATROL (S1)**** (2019) . You know by the end of the first episode of doomsday patrol if it's the kind of show for you. it's one of the most bonkers and risky shows I've seen since legion which this reminded me of quite a lot, they're both based of comic book properties and both expertly written and we'll crafted narratives that are as confusing as they are intriging. The characters are so brilliantly realised and have so much depth that the show doesn't mind taking its time to really flesh out, I was pleasantly surprised to see someone dragged Bredan fraser out of his self imposed exile to take on the role of robot man and he does an exceptional job of making him both sympathetic, sad and likable all while keeping things fun and adding tonnes of levity. Everything about this show hit me in all the right ways, from super powered nazis to a sentient Street in need of help you really get something different with each episode and I couldn't recommend it enough. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . #nojozoreviews #tvreview #review #filmreview #filmreviews  #moviereviews  #filmcritic #movies #movie #film  #instareview #instamovie #thedoompatrol #doompatrolshow #brendanfraser #tvreviews  #moviereview #filmreview #blurayreview #doompatrol #moviegram #tvshow #tvshows #dccomics #detectivecomics #dcextendeduniverse

“𝐓𝐨 𝐬𝐞𝐞 𝐭𝐡𝐞 𝐰𝐨𝐫𝐥𝐝, 𝐭𝐡𝐢𝐧𝐠𝐬 𝐝𝐚𝐧𝐠𝐞𝐫𝐨𝐮𝐬 𝐭𝐨 𝐜𝐨𝐦𝐞 𝐭𝐨, 𝐭𝐨 𝐬𝐞𝐞 𝐛𝐞𝐡𝐢𝐧𝐝 𝐰𝐚𝐥𝐥𝐬, 𝐝𝐫𝐚𝐰 𝐜𝐥𝐨𝐬𝐞𝐫, 𝐭𝐨 𝐟𝐢𝐧𝐝 𝐞𝐚𝐜𝐡 𝐨𝐭𝐡𝐞𝐫 𝐚𝐧𝐝 𝐭𝐨 𝐟𝐞𝐞𝐥. 𝐓𝐡𝐚𝐭 𝐢𝐬 𝐭𝐡𝐞 𝐩𝐮𝐫𝐩𝐨𝐬𝐞 𝐨𝐟 𝐥𝐢𝐟𝐞.” - 𝐋𝐢𝐟𝐞 𝐌𝐚𝐠𝐚𝐳𝐢𝐧𝐞
-
極度冷門的景點(但離住的的方才兩站地鐵而已)
是電影 #白日夢冒險王 其中一個拍攝的地方~

 #冰島已列入旅遊清單 #別人穿短袖我穿大衣
 #TheSecretLifeofWalterMitty #movie #quotes #moviequotes #hadventure #life #125St. #UpperWest #NYC #NewYorkCity #NewYork #NY

2019-10-22 12:01   0 0

 

“𝐓𝐨 𝐬𝐞𝐞 𝐭𝐡𝐞 𝐰𝐨𝐫𝐥𝐝, 𝐭𝐡𝐢𝐧𝐠𝐬 𝐝𝐚𝐧𝐠𝐞𝐫𝐨𝐮𝐬 𝐭𝐨 𝐜𝐨𝐦𝐞 𝐭𝐨, 𝐭𝐨 𝐬𝐞𝐞 𝐛𝐞𝐡𝐢𝐧𝐝 𝐰𝐚𝐥𝐥𝐬, 𝐝𝐫𝐚𝐰 𝐜𝐥𝐨𝐬𝐞𝐫, 𝐭𝐨 𝐟𝐢𝐧𝐝 𝐞𝐚𝐜𝐡 𝐨𝐭𝐡𝐞𝐫 𝐚𝐧𝐝 𝐭𝐨 𝐟𝐞𝐞𝐥. 𝐓𝐡𝐚𝐭 𝐢𝐬 𝐭𝐡𝐞 𝐩𝐮𝐫𝐩𝐨𝐬𝐞 𝐨𝐟 𝐥𝐢𝐟𝐞.” - 𝐋𝐢𝐟𝐞 𝐌𝐚𝐠𝐚𝐳𝐢𝐧𝐞 - 極度冷門的景點(但離住的的方才兩站地鐵而已) 是電影 #白日夢冒險王 其中一個拍攝的地方~ #冰島已列入旅遊清單 #別人穿短袖我穿大衣 #TheSecretLifeofWalterMitty #movie #quotes #moviequotes #hadventure #life #125St. #UpperWest #NYC #NewYorkCity #NewYork #NY

Amigos ConOpinión, el final de la saga #Skywalker está cada vez más cerca y muchas de las frases del tráiler de la cinta podrían resultar una inspiración para la contingencia social que ocurre en Chile. Con  #StarWars: #TheRiseofSkywalker, el #Episodio IX, cuyo trailer definitivo se estrenó este martes aumentando la expectación de millones de seguidores que están ansiosos en ver la conclusión de la saga que comenzó en #1977 con Star Wars: #ANewHope. Que la fuerza los acompañe amigos.
.
.
.
 #guerradelasgalaxias #rey #movie #disney #insta #like #chile #instachile #instalike #like #poe #kyloren #primeraorden #resistencia

2019-10-22 12:01   0 0

 

Amigos ConOpinión, el final de la saga #Skywalker está cada vez más cerca y muchas de las frases del tráiler de la cinta podrían resultar una inspiración para la contingencia social que ocurre en Chile. Con  #StarWars: #TheRiseofSkywalker, el #Episodio IX, cuyo trailer definitivo se estrenó este martes aumentando la expectación de millones de seguidores que están ansiosos en ver la conclusión de la saga que comenzó en #1977 con Star Wars: #ANewHope. Que la fuerza los acompañe amigos. . . . #guerradelasgalaxias #rey #movie #disney #insta #like #chile #instachile #instalike #like #poe #kyloren #primeraorden #resistencia

☆彡.。
@pearlwhitepro のホワイトニングはじめてみたよ😆
.
液体歯磨きになってるから、いつもの歯磨きの時に簡単にケア出来て便利✨
.
研磨剤や発泡剤を使ってないし、刺激もないから安心🤤
.
ちなみにネットで買えるよー🤩
.
.
.
.
 #ホワイトニング #ノー歯医者 #歯磨きスマイル #パールホワイト #パールホワイトプロ #美容 #コスメ #女子力 #ポートレート #ポートレートモデル #被写体 #福岡 #モデル #コーデ #fashion #portrait #撮影 #スマイル #pr #白い歯 #笑顔 #ミディアムヘア #パーマ #動画 #movie #使ってみた

2019-10-22 12:01   1 0

 

☆彡.。 @pearlwhitepro のホワイトニングはじめてみたよ😆 . 液体歯磨きになってるから、いつもの歯磨きの時に簡単にケア出来て便利✨ . 研磨剤や発泡剤を使ってないし、刺激もないから安心🤤 . ちなみにネットで買えるよー🤩 . . . . #ホワイトニング #ノー歯医者 #歯磨きスマイル #パールホワイト #パールホワイトプロ #美容 #コスメ #女子力 #ポートレート #ポートレートモデル #被写体 #福岡 #モデル #コーデ #fashion #portrait #撮影 #スマイル #pr #白い歯 #笑顔 #ミディアムヘア #パーマ #動画 #movie #使ってみた

 #thewitchesofeastwick  #witch  #brujas  #elbuscon1  #cofradiaderryland  #trasnochocultural  #films  #books  #movie  #halloween  #libros  #80s 🎃 LAS BRUJAS D EASTWICK: FILM D 1987, LA GRANDILOCUENTE Y MUY EMBLEMATICA DECADA D LOS 80s NO PODIA DEJAR D CONTAR CON SU BUEN FILM D "BRUJAS" !! ESTA CON UN ELENCO D LUJO! MICHELLE PFIFER/ SUSAN SARANDON / CHER Y EL NO MENOS ENIGMATICO JACK N. LA SEDUCTORA HISTORIA, CON EXCELENTES EFECTOS ESPECIALES ES D LAS MAS RECORDADAS....!! @trasnochocult EN SU TEMPLO LA LIBRERIA @elbuscon1 🔺ESTA VEZ PARA CELEBRAR UN HALLOWEEN X TODO LO ALTO, CONTANDO CON EL CUARTETO @vidal_bionic / @mantunezgdr / @rbaralt /@jleo.mc NOS DISERTARAN SOBRE EL MUNDO D "LAS BRUJAS" EN TODOS SUS ANGULOS....CON LA ELOCUENCIA , A Q YA NOS TIENEN ACOSTUMBRADOS.....!! 😉 ✔

2019-10-22 12:01   0 0

 

#thewitchesofeastwick #witch #brujas #elbuscon1 #cofradiaderryland #trasnochocultural #films #books #movie #halloween #libros #80s 🎃 LAS BRUJAS D EASTWICK: FILM D 1987, LA GRANDILOCUENTE Y MUY EMBLEMATICA DECADA D LOS 80s NO PODIA DEJAR D CONTAR CON SU BUEN FILM D "BRUJAS" !! ESTA CON UN ELENCO D LUJO! MICHELLE PFIFER/ SUSAN SARANDON / CHER Y EL NO MENOS ENIGMATICO JACK N. LA SEDUCTORA HISTORIA, CON EXCELENTES EFECTOS ESPECIALES ES D LAS MAS RECORDADAS....!! @trasnochocult EN SU TEMPLO LA LIBRERIA @elbuscon1 🔺ESTA VEZ PARA CELEBRAR UN HALLOWEEN X TODO LO ALTO, CONTANDO CON EL CUARTETO @vidal_bionic / @mantunezgdr / @rbaralt /@jleo.mc NOS DISERTARAN SOBRE EL MUNDO D "LAS BRUJAS" EN TODOS SUS ANGULOS....CON LA ELOCUENCIA , A Q YA NOS TIENEN ACOSTUMBRADOS.....!! 😉 ✔

Listen to Nils Frahm’s track « Says » from the Ad Astra soundtrack

Nils Frahm is published by @mannersmcdade
Sub-published by Velvet Cream

 #adastra #nilsfrahm #movie

2019-10-22 12:01   0 0

 

Listen to Nils Frahm’s track « Says » from the Ad Astra soundtrack Nils Frahm is published by @mannersmcdade Sub-published by Velvet Cream #adastra #nilsfrahm #movie

And here it is! Our second to last Spooktober episode! We're so excited to be sharing this one with you, given how much of a challenge it was to say nice things about American Poltergeist. 
Let us know what you guys think. We can't wait to hear what you have to say!

 #new #episode #podcast #podcasts #podcasting #movie #bad #film #review #filmreview #moviereview #badmovie #badfilm #dark #witch #witch #spooktober #Halloween #october #scary #spooky #evil #good #comedy #funny

2019-10-22 12:00   0 0

 

And here it is! Our second to last Spooktober episode! We're so excited to be sharing this one with you, given how much of a challenge it was to say nice things about American Poltergeist. Let us know what you guys think. We can't wait to hear what you have to say! #new #episode #podcast #podcasts #podcasting #movie #bad #film #review #filmreview #moviereview #badmovie #badfilm #dark #witch #witch #spooktober #Halloween #october #scary #spooky #evil #good #comedy #funny

Кумедний Arnold Schwarzenegger на прес-конференції 'Terminator: Dark Fate' в Seoul, South Korea.

Photo by Han Myung-Gu/WireImage https://link.getty.pro/1182364933
 #gettyimages #movie #wireimage #terminator

2019-10-22 12:00   0 0

 

Кумедний Arnold Schwarzenegger на прес-конференції 'Terminator: Dark Fate' в Seoul, South Korea. Photo by Han Myung-Gu/WireImage https://link.getty.pro/1182364933 #gettyimages #movie #wireimage #terminator

Ранее не опубликованное фото Джо для @contentmodemagazine 💜💜💜
.
.
.
.
.
.
.
 #после2019 #послефильм  #послетрейлер #After #After2019 #Aftermovie #hardinscott #tessayoung #aftermovie #annatodd #хиро #movie #film #после #после2019 #послефильм  #послетрейлер #After #After2019 #Aftermovie #hardinscott #tessayoung #aftermovie #annatodd #хиро #josephinelangford #HeroFiennesTiffin #Hessa #хардинскотт #тессаянг #после #послессоры #afterwecollided

2019-10-22 12:00   0 0

 
As you all know it was Back to the Future day yesterday!🏎️🔙
We thought you would all like to see some of the featured models we have in stock at the moment😎
http://ow.ly/1x7w50wQXdf #BackToTheFuture #movie #tuesday #like4like

2019-10-22 12:00   0 0

 

As you all know it was Back to the Future day yesterday!🏎️🔙 We thought you would all like to see some of the featured models we have in stock at the moment😎 http://ow.ly/1x7w50wQXdf #BackToTheFuture #movie #tuesday #like4like

 #映画 #movie #cinema #ボヘミアンラプソディ #bohemianrhapsody #bohemianrhapsodymovie #movixさいたま #ドルビーシネマ 
10月11日から24日まで、2週間の期間限定上映。ドルビーシネマでボラプ観られて最高でした😃2週間ちう6日間通って、通算111ボラプ目🎸💕まで行った😁😅💦写真のチケットは5枚だけど、ほんとに6日間行ったよ笑。
まさに漆黒といった黒の色彩によるコントラストが美しい映像✨そして四方八方から音が押し寄せる音響😃ここでじっくりボラプの世界感に浸れたのが本当によかった😃😊☺😍✨
でも、ここに来てさらに、同じボラプ好きでも温度差の違いを痛感してる😭😭😭私は #もうボラプ応援上映はいらない と思ってるし、とにかくストレス少なく、静かに、じっくりと、「ボヘミアンラプソディ」という映画の感動を噛みしめたいと思ってるけど、通常上映にも応援上映的な要素を持ち込んで来る人の、あまりに多いこと…。お祭り騒ぎは結構だけど、みんながみんな、そんなに応援上映を求めてるのかな?私は応援上映も好きだけど…、好きだったけど、もうイヤな思いするのがイヤだし、映画を真剣に観たいのよ!その辺誰もわかってはくれないんでしょうね…。
 #ボラプ通常上映派 
 #ボラプ好きだからこそもう終了してほしい 
 #ボラプテロリストお断り 😭😭😭😭😭
 #ramimalek as #freddiemercury 
 #gwilymlee as #brianmay 
 #benhardy as #rogertaylor 
 #joemazzello as #johndeacon 
 #borhapforever 💜❤💙💚
 #borhapboysforever 💜❤💙💚

2019-10-22 11:59   1 0

 

#映画 #movie #cinema #ボヘミアンラプソディ #bohemianrhapsody #bohemianrhapsodymovie #movixさいたま #ドルビーシネマ 10月11日から24日まで、2週間の期間限定上映。ドルビーシネマでボラプ観られて最高でした😃2週間ちう6日間通って、通算111ボラプ目🎸💕まで行った😁😅💦写真のチケットは5枚だけど、ほんとに6日間行ったよ笑。 まさに漆黒といった黒の色彩によるコントラストが美しい映像✨そして四方八方から音が押し寄せる音響😃ここでじっくりボラプの世界感に浸れたのが本当によかった😃😊☺😍✨ でも、ここに来てさらに、同じボラプ好きでも温度差の違いを痛感してる😭😭😭私は #もうボラプ応援上映はいらない と思ってるし、とにかくストレス少なく、静かに、じっくりと、「ボヘミアンラプソディ」という映画の感動を噛みしめたいと思ってるけど、通常上映にも応援上映的な要素を持ち込んで来る人の、あまりに多いこと…。お祭り騒ぎは結構だけど、みんながみんな、そんなに応援上映を求めてるのかな?私は応援上映も好きだけど…、好きだったけど、もうイヤな思いするのがイヤだし、映画を真剣に観たいのよ!その辺誰もわかってはくれないんでしょうね…。 #ボラプ通常上映派 #ボラプ好きだからこそもう終了してほしい #ボラプテロリストお断り 😭😭😭😭😭 #ramimalek as #freddiemercury #gwilymlee as #brianmay #benhardy as #rogertaylor #joemazzello as #johndeacon #borhapforever 💜❤💙💚 #borhapboysforever 💜❤💙💚

また映画作ってたのを感謝していたよ!それとも国際的なのだ!

So happy to be back at making a movie! And internationally so!

 #actor #internationalFilm
 #japan #Movie #FilmMaking 
 #Film #detective #osaka #48hrfilmfest #international #bilingual
 #movietime🎬 
 #actorlife
 #canadianactor🇨🇦 #castingdirectors #talentagents #日本映画 #探偵 #謎 #ambition #dreams #beautiful #映画祭 #大阪 #stunts #action #mystery #acting #onlocation #teamwork @ Osaka

2019-10-22 11:59   0 0

 

また映画作ってたのを感謝していたよ!それとも国際的なのだ! So happy to be back at making a movie! And internationally so! #actor #internationalFilm #japan #Movie #FilmMaking #Film #detective #osaka #48hrfilmfest #international #bilingual #movietime🎬 #actorlife #canadianactor🇨🇦 #castingdirectors #talentagents #日本映画 #探偵 # #ambition #dreams #beautiful #映画祭 #大阪 #stunts #action #mystery #acting #onlocation #teamwork @ Osaka

 #кино #скоровкино #фильмы #премьерафильма #фильмы2019 #trailers_posters_ru #новинкикино #movies #movietrailers #кино2019 #films #films2019 #trailers #трейлер #трейлеры #кинотрейлеры #фильм #фильм2019 #русскийтрейлер #трейлернарусском #movie #3дфильмы #IMAXrussia #imax #сейчасвкино #ужевкино #инстаграманет #cars #трюки

2019-10-22 11:59   2 0

 
🤡 ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
 #joker #film #movie #lux 드디어봤다 #조커

2019-10-22 11:59   1 0

 

🤡 ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ #joker #film #movie #lux 드디어봤다 #조커

⠀
[서울국제프라이드영화제 #월드프라이드섹션 ]
⠀
<샤이니 슈림프> The Shiny Shrimps
세드릭 르 갈로, 막심 고바ㅣ프랑스ㅣ2019ㅣ94minㅣ전체관람가
⠀
*상영일정
11/08(금) 14:48 ART 2관
11/12(화) 19:04 일반 2관
⠀
✨2019 로스앤젤러스 게이&레즈비언 페스티벌 공식 상영✨
⠀
시놉시스🎬
은퇴한 올림픽 챔피언 마티아스는 호모포비아적 발언으로 논란의 중심에 서게 되었다.
이로 인해 그는 졸지에 아마추어 아마추어 게이 수구 선수들로 구성된 ‘샤이니 슈림프’란 팀의 코치를 맡게 되었다.
그들에게 주어진 목표는 단 하나, 크로아티아에서 열리는 게이 게임에 출전하는 것이다.
⠀
 #서울국제프라이드영화제 #샤이니슈림프
 #SIPFF #rainbow #성소수자 #queer
 #영화제 #영화 #페스티벌 #축제 #filmfestival #pride #movie

2019-10-22 11:59   2 0

 

⠀ [서울국제프라이드영화제 #월드프라이드섹션 ] ⠀ <샤이니 슈림프> The Shiny Shrimps 세드릭 르 갈로, 막심 고바ㅣ프랑스ㅣ2019ㅣ94minㅣ전체관람가 ⠀ *상영일정 11/08(금) 14:48 ART 2관 11/12(화) 19:04 일반 2관 ⠀ ✨2019 로스앤젤러스 게이&레즈비언 페스티벌 공식 상영✨ ⠀ 시놉시스🎬 은퇴한 올림픽 챔피언 마티아스는 호모포비아적 발언으로 논란의 중심에 서게 되었다. 이로 인해 그는 졸지에 아마추어 아마추어 게이 수구 선수들로 구성된 ‘샤이니 슈림프’란 팀의 코치를 맡게 되었다. 그들에게 주어진 목표는 단 하나, 크로아티아에서 열리는 게이 게임에 출전하는 것이다. ⠀ #서울국제프라이드영화제 #샤이니슈림프 #SIPFF #rainbow #성소수자 #queer #영화제 #영화 #페스티벌 #축제 #filmfestival #pride #movie

Инанна готовится к Хеллоуину.👿🕸
.
А вы отмечаете этот праздник?
⬇️
.
.
.
.
.
.
 #после2019 #послефильм  #послетрейлер #After #After2019 #Aftermovie #hardinscott #tessayoung #aftermovie #annatodd #хиро #movie #film #после #после2019 #послефильм  #послетрейлер #After #After2019 #Aftermovie #hardinscott #tessayoung #aftermovie #annatodd #хиро #josephinelangford #HeroFiennesTiffin #Hessa #хардинскотт #тессаянг #после #послессоры #afterwecollided #halloween

2019-10-22 11:59   3 0

 
𝐏𝐄𝐑𝐄𝐌𝐏𝐔𝐀𝐍 𝐓𝐀𝐍𝐀𝐇 𝐉𝐀𝐇𝐀𝐍𝐀𝐌⁣⁣
⁣⁣
Gue dulu pikir semua film horror pasti isinya setan dan jumpscare. Kedua hal ini sebetulnya yang bikin gue takut dan gak suka dengan genre horror. Belum lagi film horor di Indonesia sangat dominan dengan hal seperti ini, sehingga gue langsung stereotype kalo horror sudah pasti formulanya seperti itu.⁣⁣
⁣⁣
Tapi lambat laun setelah menelisik genre horror lebih jauh, ternyata horror itu intinya membuat penonton takut. Jika ditelusuri lebih jauh lagi, horor itu bisa terlihat ada 2 jenis besar, yaitu yang menakutkan dengan melibatkan kehadiran setan dengan tampilan fisik yang menyeramkan, atau menakutkan dengan mengandalkan suasana sekitar sehingga secara tidak langsung psikologis kita merasa takut apabila mengalami kondisi-kondisi serupa.⁣⁣
⁣⁣
Perempuan Tanah Jahanam pun sebetulnya gue gak mau nonton awalnya, pastinya karena stereotype tadi. Tapi melihat hasil review temen-temen yang udah nonton premiere, malah bikin gue jadi tertarik karena dibilang beda dari film horror Indonesia lainnya, nakutin tapi bukan dominan jumspcare dan setan. Dari situlah gue mulai tertarik dan memutuskan untuk nonton.⁣⁣
⁣⁣
Ternyata bener, film ini tetaplah horror tapi tidak mengandalkan full setan dan jumpscare. Selesai nonton pun gue mikir ini film setengah setan setengah psikologis, dan inilah yang bikin gue bisa menikmati sepanjang film berlangsung. Semalem gue juga nonton interview bang Joko Anwar sebagai sutradara di Cameo Project dan Cine Crib yang ternyata bener kalo sengaja dibuat porsi horrornya seperti itu. Gue berharap film horror Indonesia bisa diperbanyak yang seperti ini jadi gue bisa nonton dan mematahkan stereotype gue terhadap film horror Indonesia.⁣⁣
⁣⁣
Film yang ternyata memakan proses pembuatan selama 10 tahun ini secara kualitas buat gue udah gak diragukan lagi ya. Dari segi sinematografi, akting, scoring, sampe chemistry-nya tuh oke banget. Persahabatan antara Maya (Tara Basro) dan Dini (Marissa Anita) asik banget liatnya. Dari segi cerita juga menarik buat gue, walaupun ada sedikit hal yang mengganjal. Film ini bagus, belum sampe bagus banget.⁣⁣ (1/2)

2019-10-22 11:56   1 1

 

𝐏𝐄𝐑𝐄𝐌𝐏𝐔𝐀𝐍 𝐓𝐀𝐍𝐀𝐇 𝐉𝐀𝐇𝐀𝐍𝐀𝐌⁣⁣ ⁣⁣ Gue dulu pikir semua film horror pasti isinya setan dan jumpscare. Kedua hal ini sebetulnya yang bikin gue takut dan gak suka dengan genre horror. Belum lagi film horor di Indonesia sangat dominan dengan hal seperti ini, sehingga gue langsung stereotype kalo horror sudah pasti formulanya seperti itu.⁣⁣ ⁣⁣ Tapi lambat laun setelah menelisik genre horror lebih jauh, ternyata horror itu intinya membuat penonton takut. Jika ditelusuri lebih jauh lagi, horor itu bisa terlihat ada 2 jenis besar, yaitu yang menakutkan dengan melibatkan kehadiran setan dengan tampilan fisik yang menyeramkan, atau menakutkan dengan mengandalkan suasana sekitar sehingga secara tidak langsung psikologis kita merasa takut apabila mengalami kondisi-kondisi serupa.⁣⁣ ⁣⁣ Perempuan Tanah Jahanam pun sebetulnya gue gak mau nonton awalnya, pastinya karena stereotype tadi. Tapi melihat hasil review temen-temen yang udah nonton premiere, malah bikin gue jadi tertarik karena dibilang beda dari film horror Indonesia lainnya, nakutin tapi bukan dominan jumspcare dan setan. Dari situlah gue mulai tertarik dan memutuskan untuk nonton.⁣⁣ ⁣⁣ Ternyata bener, film ini tetaplah horror tapi tidak mengandalkan full setan dan jumpscare. Selesai nonton pun gue mikir ini film setengah setan setengah psikologis, dan inilah yang bikin gue bisa menikmati sepanjang film berlangsung. Semalem gue juga nonton interview bang Joko Anwar sebagai sutradara di Cameo Project dan Cine Crib yang ternyata bener kalo sengaja dibuat porsi horrornya seperti itu. Gue berharap film horror Indonesia bisa diperbanyak yang seperti ini jadi gue bisa nonton dan mematahkan stereotype gue terhadap film horror Indonesia.⁣⁣ ⁣⁣ Film yang ternyata memakan proses pembuatan selama 10 tahun ini secara kualitas buat gue udah gak diragukan lagi ya. Dari segi sinematografi, akting, scoring, sampe chemistry-nya tuh oke banget. Persahabatan antara Maya (Tara Basro) dan Dini (Marissa Anita) asik banget liatnya. Dari segi cerita juga menarik buat gue, walaupun ada sedikit hal yang mengganjal. Film ini bagus, belum sampe bagus banget.⁣⁣ (1/2)

I watch a movie after the movie came in 2 weeks ago 😅🎬
The recommendation told me that it not a movie for sad people 🎭
Study life of Joker 🃏
 #Joker #Cinema #Movie #DramaMovie #Night #Ticket

2019-10-22 11:55   0 0

 

I watch a movie after the movie came in 2 weeks ago 😅🎬 The recommendation told me that it not a movie for sad people 🎭 Study life of Joker 🃏 #Joker #Cinema #Movie #DramaMovie #Night #Ticket